![](59440_9257.webp)
על האופרה הספר מסיביליה/ חגית בת אליעזר
התזמורת הסימפונית חיפה מפיקה מדי עונה שתי אופרות. האופרה "אאידה" מאת ורדי מתוכננת לעלות על במת אודיטוריום חיפה ביולי 2025, וב22 וב-23 בדצמבר 2024 בוצעה האופרה המפורסמת של רוסיני "הספר מסביליה".
בהפקה השתתפו התזמורת הסימפונית חיפה בניצוחו של המאסטרו יואל לוי, בבימויה של אלינה עמרומין (Amromina), עם סולנים מהארץ ומחו"ל ומקהלת בת שיר בניהולה המוזיקלי של טלי ויסמן.
התזמורת נמצאת בקדמת הבמה המרווחת של אודיטוריום חיפה, הזמרים משחקים על הגבהה מאחורי הנגנים. התפאורה מרהיבה וחדשנית. למעט מספר כיסאות ממשיים, התפאורה הדינמית מוקרנת מכל עבר, ויוצרת תחושת עומק, לתוכו נבלעים השחקנים בצאתם מהבמה. את פלא התפאורה יצר, באמצעות הבינה המלאכותית, מיכאיל אוּצִ'יטֶלֶב (מלמד), יליד סנט-פטרבורג, במאי קולנוע בינלאומי, המתמחה בהמצאת פתרונות ייחודיים, מבוססי הרובוטיקה והבינה המלאכותית עבור הפקות קולנוע ותיאטרון. דן גלזר הישראלי, מעצב התאורה, היטיב להאיר את קדמת הבמה ולהחשיך את עומקה. למראה המרהיב תרמו גם התלבושות והאביזרים בעיצובה של גיא הופמן. על התרגום ועל הכתוביות אחראי ישראל אובל.
את התפקידים הראשיים ביצעו סולנים ישראלים ובינלאומיים. אדוארדו מרטינז המקסיקני, בבריטון עמוק שר את התפקיד של פיגרו. מרטינז ביצע את התפקידים הראשיים גם בשתי האופרות "שיקוי אהבה" ו-"מאדאם בטרפליי" בעונה הקודמת של התזמורת הסימפונית חיפה. ארון בלייק, הטנור האמריקאי זוכה פרס הגראמי, שר את התפקיד של הרוזן אלמוויוה בקול צלול. הדואטים הרבים של הבריטון והטנור, שהזכירו לי יצירות לגיטרה וכינור, הילכו קסם. אור בן-נתן הוסיף את עומק הבס כדון ברטולו.
זמרת הסופרן, שירי הרשקוביץ מג'ר, התמירה, הידועה ב"קולורטורות המהירות שלה ובצליליה הגבוהים המבהיקים" כפי שנכתב ב"אונליין מיוזיק מגזין", כרוזינה הצעירה, התפקיד הראשי הנשי, מילאה בנוכחותה את הבמה.