ערב שכולו שייקספיר ומולייר על במת מגמת התיאטרון הטובה / ראובן שבת
מגמת התיאטרון בתיכון ויצו גן ונוף בפתח תקווה, היא מגמה מיוחדת, חרוצה ויצירתית תחת ניצוחו של ראש המגמה, ישי בריסי שמוביל את המגמה להיות אחת המגמות המבוקשות בעיר בעזרתם של צוות ההוראה המיוחד גיא ישראלי ועדי אייזנמן.
צוות המגמה מצליח להציב רף יפה ומכבד של תוכן תיאטרלי, עשוי טוב ועם משחק מקצועי של התלמידים הלומדים במגמה וכן בבחירות הממוקדות והמדויקות של תכנים מעניינים וטובים שהמגמה מעלה.
בתאריך 8.12.2024 יום ראשון ז׳ בכסלו הוצג באולם התיאטרון של בית הספר מחרוזת תיאטרלית קצרה שקיבלה את השם ״יחסי כוחות״ ובה קטעי דיאלוגים, מונולוגים ורפליקות שונות ממחזות קומיים של שייקספיר ומולייר.
לדעתי, אם המחזאים הדגולים היו פולחים את מרחב הזמן ומגיעים לצפות בהצגה, הם היו צוחקים ונהנים באמת.
הבחירה בנושאים הייתה טובה למדיי, הדגשים הדרמטיים לא נראו מלאכותיים, מאולצים או מנופחים מדיי. משחקם של התלמידים היה טבעי ונכון, התפאורה הייתה מינימלית ומדויקת. המעברים בין הסצנות היו ברורים ועשויים נכון.
ובכלל, כל הדינמיקה המקצועית בין התלמידים זרמה יפה וניכר היה כי הקדישו רצינות, עשייה יסודית והשקעה לימודית ותיאטרלית בז׳אנר הקלאסי.
נושאי ההצגה היו קולעים, מעניינים והקהל שהגיע לצפות אהב את מה שהוצג על הבמה.
יחד עם זאת, כמי שמתייחס לתיאטרון באופן מקצועי התוצר הסופי הביא אותי למחשבה מעניינת לגבי סדר הערב. הערב התחיל עם קטעים של שייקספיר, שדורשים מהקהל יותר מחשבה והתעמקות, והמשיך עם ההומור הקליל והנגיש של מולייר. לדעתי, מוטב היה דווקא לעשות הפוך בתוכן: להתחיל עם מולייר ולסיים בשייקספיר מכוון שהריתמוס התיאטרלי, אם כבר מדברים על קומדיות, עדיף היה אם היה מתחיל דווקא עם ההומור הקליל יותר ואחר כך עובר למורכב מכוון, שממולייר אפשר אולי להנות בכל מצב, יש בטקסטים שלו קלילות וטבעיות שעדיין זורמת בימינו ואצל שייקספיר יש טקסטים מורכבים שצריך להקדיש לגביהם יותר התעמקות ומחשבה.
מצד שני, מאוד משמח אותי שהצגה של תלמידים בכיתה י״א במגמת תיאטרון גורמת לי לחשוב ולבקר את התוצר הסופי שלהם כמו שהייתי מבקר הצגה עם שחקנים בוגרים בתיאטראות הגדולים בישראל. ולמרות שהדבר הזה בלט לי כמבקר תיאטרון, בסופו של דבר זה הפריע במידה קטנה למשחק ולתוכן הנהדר שהוצג היטב על הבמה ובכלל.
קרדיטים -
ראש מגמת התיאטרון וליווי הפרויקט: ישי בריסי
יוצרים: עדיי אייזנמן וגיא ישראלי
שמות השחקנים: דניאלה איסקובה | יעקב ג׳ק ביטון | גילי דה רואי | ריף זילברברג | טליה כהן | אור מילקר | נעמי שלו | יניב שפיגל
סדר הקטעים ע״פ הופעתם יחד עם שמות השחקנים -
מונולוג פק, מתוך חלום ליל קיץ, טליה כהן
הלנה ודמטריוס, מתוך חלום ליל קיץ, יעקב ג׳ק ביטון ונעמי שלו
הלנה והרמיה, מתוך חלום ליל קיץ, נעמי שלו וטליה כהן
מונולוג של תחת הרפד, מתוך חלום ליל קיץ, ריף זילברברג
פטרוקיו וקטרינה, מתוך אילוף הסוררת, גילי דה רואי ויעקב ג׳ק ביטון
אורגון ואלמיר, מתוך טרטיף, יניב שפיגל ודניאלה איסקובה
הרפגון וגברת קלוד, מתוך הקמצן, אור מילקר וגילי דה רואי
אפילוג פק, מתוך חלום ליל קיץ, מונולוג הסיום של כל השחקנים על הבמה