מריו סולן, מרינה פרדין – מהעיירה היהודית לאולם הקונצרטים/מארי רוזנבלום

 

עירית תל אביב-יפו, השיקה מרכז עירוני חדש שמוקדש לקהילת האמנות הפועלת בעיר ויהווה מרחב של עשייה ולמידה לאמניות ולאמנים.

 

המרכז החדש הראשון הינו בקרית המלאכה והשני, יפתח בפלורנטין.

 

המרכז מוקדש לקהילת האמנות הפועלת בעיר ומהווה מרחב של עשייה ולמידה לאמניות ולאמנים" .

 

יכולים לקרוא לו "תא תרבות".

 

ועכשיו תגידו "מזל טוב" לעמותת פליציה בלומנטל על משכנה החדש, המואר והיפהפה, בקרית המלאכה בשביל המרץ 2 –"סטודיו אנט".

 

פתחו את האירוע ב-18 במרץ 2022 בבית פליציה בלומנטל שני אומנים :

 

 

מריו סולן,  קלרנית   Mario Sola

 

 מרינה פרדין,  נבל Marina Fradin

 

ליצירתם הם קוראים : "מהעיירה היהודית לאולם הקונצרטים"

 

 

 

מריו סולן, אמן הקלרינט, יליד ארגנטינה, היה בין הראשונים שחיברו בין מסורת הכליזמר במזרח אירופה, המוסיקה הקלאסית לבין המוסיקה הקלה, הג'אז והטנגו, ועד למוסיקת הנשמה היהודית שנוצרה והולחנה בישראל.

בקונצרט זה, הראשון עבורו לאחר סגר הקורונה, הוא ינגן יצירות מאת מוצרט, באך, "פריילך"  ניגונים שמריו חיבר, פיאצולה, אלתורי בלוז ועוד.

 

 

"מוזיקת הכליזמר היא תפילת הנגן, מוזיקה שיש בה מן הנשמה היתרה של השבת", אומר סולן.

 

 

 

צאצאי הכלייזמרים למדו במוסדות למוסיקה קלאסית והפכו לסולנים נערצים, שמילאו אולמות של קהל שהעריץ את והתרגש מהיופי והעומק של נגינתם.

בהשראה מאותם סולנים, מריו סולן, אוהב לשלב בין הז'אנרים השונים.

 

בקונצרט זו תנגן איתו מרינה פרדין, נגנית הנבל הראשית של התזמורת הסימפונית ירושלים.

 

 

 

סולן פגש את את גיורא פיידמן בארצות הברית. האחרון היה נערץ על סולן ומאוד הושפע מנגינתו. בהמשך דרכם הפכו לידידים טובים.

 

 

 

פיידמן, בהיותו מורה, הרגיש שביכולתו להשפיע על הצליל של תלמידיו, על ידי שינויה התנוחה שלהם.

 

"הייתי בשיעור עם תלמיד והרגשתי שאם הוא ישנה  את התנוחה שלו, בצורה מאוד לא מקובלת הצליל שלו ישתנה לטובה. זה היה משהו אינטואיטיבי. ואכן הוא ביקש מהתלמיד לנגן כשהוא שוכב על השולחן והצליל שלו היה אחר, צליל הרבה יותר עמוק. לאחר מכן התלמיד חזר לנגן רגיל, וניסה לשחזר את הצליל העמוק ההוא. כך כמה פעמים, עד שהצליל החדש (ואולי ישן.. שחזר אליו), נהפך לשלו.

 

"זאת אינטואציה, היכולת למצוא את הצליל האמיתי של אמנים, משהו רוחני. קשה לי להסביר את זה, אבל אני פשוט יודע באיזה תנוחה יימצא הצליל האישי הזה", הוא אומר. הוא יכול לדעת גם מהאזנה להקלטה של אמן שהוא לא מכיר, באיזה תנוחה לבחור.

 

 

סולן זכה בפרסים בתחרויות בתחום המוזיקה הקלאסית וכמו כן מנגן בהרכב "אנחנו כאן".

בהמשך התחיל להפיק קונצרטים ולהופיע כסולן ובהרכבים קאמרים. ייסד את הדואו הישראלי לקלרינט ונבל.

 

ייסד את ההרכב "שלושה לטנגו" עם נגן גיטרה גדעון ברטלר והפסנתרנית מילה שפוצניקוב.

 

מרינה פרדין החלה לנגן בגיל שבע בסנט-פטרסבורג, המשיכה לימודיה בבית הספר לאומנויות ע"ש תלמה ילין ומשם המשיכה לימודיה בבית הספר הגבוה למוסיקה ע"ש בוכמן-מהטה  באוניברסיטת תל אביב.

 

מופיעה הרבה עם מיטב תזמורות ומנצחים בארץ גם בתור נגנית תזמורת וגם כסולנית.

 

ואכן, נגנית הנבל הזו, פרדין מרינה ווירטואוז הקלרינט, סולן מריו - הדהימו אותי. השניים האלה, יוצרים עולם ומלואו, עם עושר של מוסיקת מזמנים שונים, טעמים שונים, צלילים נפלאים.

 

שמחתי לבוא, להאזין, ולהרגיש שמחה ואושר ולברך על הרגע בו הגעתי לאירוע ביום שישי האחרון, יום חורפי וזועף.

logo בניית אתרים