השקת הספר "זכוכית מגדלת" של הסופרת, המשוררת, ד"ר אסתר קאפח בספריית קריית אונו/ מלי יפה
ארבעה אורחים חשובים כבדו את אירוע השקת הספר של אסתר קאפח "זכוכית מגדלת", שהתקיים בתאריך 25.8.20 בספריה המרכזית בקריית אונו. הם קראו שירים והתייחסו אליהם מנקודות מבט מעניינות: פרופסור טובה גמליאל, ד"ר בת ציון ימיני, הסופרת שלומית מירון והמשורר ראובן שבת. למותר לציין כי האירוע התקיים תחת מגבלות הקורונה החמורות עם מסיכות חונקות ורק עשרים אורחים הורשו להיכנס ולהתישב במרחק הולם זה מזה.
האירוע נפתח בריאיון לאחר אתנחתא מוסיקאלית. פרופסור טובה גמליאל ראיינה את הסופרת והמשוררת ד"ר אסתר קאפח. השאלות הקיפו את ארבעת קבצי השירה שהספר מכיל. בשאלותיה פתחה פרופ' טובה זוויות ראייה על האפקטים השיריים והמצלולים, על הסיפורים החותמים כל קובץ שירה, על הארוטיקה, על הצדק השמיימי, על התפיסה התרבותית ועוד.
ד"ר בת ציון בחרה לדבר על השיר "שמלת שבת כלה" עמ' 65 שהתפרסם לראשונה בספר "השתקפות נשית - 70 היבטים בראי 70 שנה למדינה", 2018". בת ציון צללה היטב לעומק השיר ומשמעויותיו והוסיפה נופך מהתנסויותיה על יחסי כלה וחמות. המסר של השיר הועבר בניתוח מעניין.
הסופרת שלומית מירון קראה את השיר "פשושית בהיכל" עמ' 106 ודלתה מתוכו את צפור הנפש הכלואה וכיצד להתיחס אליה. היא הפכה את צפור הנפש של אסתר לצפור אוניברסלית וממליצה "כתבו כדי לעוף".
הסופר המשורר, ראובן שבת קרא את השיר "שלומית" עמ' 107 ותייג אותו "זהו שיר פוסט מודרני". לדבריו הוא אינו מתחבר לשירה פוסט מודרנית, אבל שיר זה כן יכול להתחבב על קוראיו. הוא התייחס למוטיבים אחדים בשיר במיוחד להיבט הפוסט מודרני - החופש.
האירוע כלל שלוש אתנחתות מוסיקאליות של הזמרת, רחלי וולשטיין שהלחינה שישה שירים מתוך הספר "זכוכית מגדלת" שיצא לאור בסטימצקי השנה תש"פ, 2020 1. זכוכית מגדלת עמ' 87 2. בין שבילי חרות עמ' 76 3. קמטי תובנה עמ' 94 4. מחשמלת עמ' 78 5. כיפת אהבה עמ' 67 6. לקח תורה עמ' 109. השירים הועלו ליוטיוב.