שליחים של קאברים מקוריים/ שחר כהן
שליחי הבלוז במחווה ל Pink Floyd וראיון עם ניב חובב
שליחי הבלוז הם כנראה הרכב הקאברים הטוב בארץ, הם פעילים כבר משנות ה90 והוציאו אלבום מיתולוגי עם חמי רודנר (גאולה) וגם סינגלים ולאחרונה אף אלבום משלהם.
אבל כאמור, הם מוכרים בעיקר כהרכב קאברים (גרסאות כיסוי) לשירים של הרכבי הרוק הגדולים, בעיקר ענקי הז'נר שפעלו בסוף ה60 ושנות ה70.
ראיתי אותם בשבוע שעבר מבצעים Pink Floyd בספריה של הקריה הנאמנה שלי אונו, מסתבר שגם זאת יכולה להיות אכסניה ראןיה להופעות רוק ומוזיקה בכלל, המנהל אסי הירשפלד שהוא גיטריסט בעצמו אפילו עלה איתם לביצוע משותף לWish you were here.
הם נשמעים טוב והדוק, וגם נותנים show יפה, הרבה בזכות צ'לי סיגלסקי - גיטריסט רוק ובלוז מהטובים בארץ שאוהב לרדת אל הקהל ולגעת בו, והוא בהחלט נגע, גם בלבבות האנשים שזזו איתו באקסטזה.
הם החליפו סולנים לא מעט פעמים במהלך הקריירה, בשנים האחרונות הצטרפה ליטל גרסטנר המוכשרת (שבהרכבים אחרים בד"כ מנגנת בס) בגיטרת קצב, וניב חובב, קלידן ההרכב מזה 18 שנה תפס את מקום הפרונטמן, הנה ראיון שערכתי איתו וקטעים מהמופע:
הוצאתם לאחרונה אלבום מקורי, האם הוא מבוצע בהופעות?
"אנחנו משלבים לפעמים חומרים מקוריים בהופעות שלנו, גם מהאלבום החדש וגם סינגל שיצא לפני שנקרא כמו ציפור, תלוי בסוג ההופעה ."
הקלטתם בעבר אלבום מצליח עם חמי רודנר (גאולה). האם הופעת קאוורים והופעה עם חומר מקורי מרגישות שונה?
"מבחינתי אין יותר מידי הבדל מבחינה מקצועית ביון הופעה מקורית לקאוורים. ברור שיש אושר גדול לנגן את השירים המקוריים שלנו ולקבל פידבק חיובי מהקהל , זו הרגשה טובה.
כשאנחנו מגנגים קאוורים אנחנו משתדלים לתת את הטא'צ שלנו לשיר ולא לבצע אותו אחד לאחד ז"א להכניס קצת פיל אישי ולא לחקות את הנגן או הזמר שאותו אנחנו מנגנים. אז זה נותן לנו אפשרות לקצת "מקוריות" בקאוורים שאנחנו עושים."
בראיה קדימה מה חשוב לך יותר, הצלחה כיוצר או למקסם את כמות הקהל וההופעות? האם ההתמקדות בקאברים נעשית משיקול כלכלי?
"כמובן שכל מוסיקאי רוצה להתקדם ולהצליח בתור יוצר אבל במדינה שלנו זה מאוד קשה עם מדיה שלא מפרגנת לרוק ולבלוז ו ואם לא משמיעים ברדיו אז קשה להחשף לקהל חדש וזה בעייתי לעשות הופעה שלמה עם שירים שאף אחד לא מכיר. למזלנו ההופעות קאוורים שאנחנו עושים נותנים לנו במה לשלב בין שני העולמות..
להופעות מחווה באים יותר אנשים כי שליחי הבלוז ממותגת כלהקת קאוורים ולמזלינו יש הרבה אנשים שרוצים לשמוע פינק פלויד ,דיפ פרפל,לד זפלין ואם אנחנו עדיין מצליחים למלא אולמות כנראה שאנחנו עושים משהו נכון."
מתי התחיל החיבור שלך לעולם המוזיקה ומתי התחילה הקריירה המקצועית בתחום.
"החיבור שלי למוסיקה התחיל בגיל מאוד צעיר, התחלתי ללמוד אורגן עוד בתחילת היסודי, ואת רוב תקופת הטיפש עשרה שלי ביליתי בלנגן עם הרכבים צעירים ו"מבוגרים".למזלי היה מחסור בקלידנים באשקלון, ובאזור הדרום.
אחרי הצבא התחלתי לנגן עם להקה משדרות שנקראה "מדיטציה" עם חברה סופר מוכשרים, באחת החזרות נכנס חיים אוליאל מלהקת "שפתיים" והתחיל לג'מגם איתנו קצת שירים של פרפל. אחרי שבוע אני מקבל ממנו טלפון אם אני רוצה להצטרף ללהקה, ומאז ניגנתי איתם במשך כ 4 שנים עד שנת 2000.
בשנת 2000 שפתיים עשו הפסקה ובדיוק באותו זמן צ'לי חיפש קלידן לשליחי הבלוז וחבר משותף הפגיש בינינו, השאר הסטוריה ומאז אני איתם."
ההרכב החליף סולנים במהלך השנים. נדמה שעברת מעמדה אחורית לקדמת הבמה. איך אתה מרגיש עם השינוי?
"השינוי מקלידן לזמר היה גדול. תמיד הייתי בצד שר שיר או שניים, להחזיק ערב שלם בתור פרונטמן זה לא פשוט.
למזלי הקלידים נשארו איתי גם בתור סולן, ככה אני מרגיש הכי בבית. מהופעה להופעה משתפשפים יותר ויותר מקבלים ביטחון.
ההופעות הראשונות היו מאוד מלחיצות, כי אתה ממש חשוף ככה בקידמת המה אבל עם הזמן הפחד מתחלף בהתרגשות וזה מגניב."
מהו הגרעין הקשה של ההרכב? נדמה שאלה אתה וצ'לי סיגלסקי, האם אתם בעצם מאפיינים את הסאונד של ההרכב?
"את שליחי הבלוז צ'לי הקים אי שם בתחילת שנות ה 90 ההרכב עבר הרבה גילגולים בשנת 2000 אני נכנסתי ללהקה בתור קלידן ושנה אחרי הצטרף שאול המתופף, וזה פחות או יותר ההרכב עד היום. הבאסיסט התחלף לפני 4 שנים בערך אבל שאול אני וצ'לי בייחד כבר מעל 18 שנה ובהחלט שומעים את זה."
כתב וצילם: שחר כהן - זמר-יוצר ומפיק, עורך מדור מוזיקה "בכיוון הרוח"
לפניות/תגובות - https://www.facebook.com/shaharole