סקירת ההצגה עיניים בתאטרון הערבי יהודי ביפו/ ראובן שבת
מחמוד דרוויש היה איש מרשים ומשורר גדול. המופע התיאטרלי –"עיניים", שהוצג בתאטרון הערבי- יהודי ביפו ממחיש זאת היטב.
במופע, שאותו ביים היטב ובאופן מלוטש ביותר השחקן והבמאי נורמן עיסא, מובאים תחנות חשובות ומהותיות בחייו של גדול המשוררים הפלסטינים בשילוב שירים ומוזיקה שאותן מבצעת הזמרת והשחקנית מירה עוואד.
זיקת הזהות העצמית, הלאומית נשזרת היטב בהצגה בשיריו של דרוויש. הן השחקנים והן הזמרת מטיבים להראות זאת על הבמה.
חייו המורכבים של מחמוד דרוויש נפרשים לפנינו בדייקנות תיאטרלית מעוררת עניין והתפעלות.
על מסך טלויזיה מובאים בד בבד השירים הנקראים על ידי השחקנים.
בהם סיפור אהבתו הגדולה "לריטה". צעירה יהודיה שהיה לו קשר רומנטי עז איתה בימי צעירותו.
"ואני מכאן!!" מצהיר המשורר. זוהי בהחלט הצהרה גדולה, רבת משמעות, בלתי נפתלת, נחרצת.
ובזמן קצר של 55 דקות נפרשת לפנינו המסכת המורכבת של היחסים שכאן בין ישראלים לפלסטינים.
בין זהות שחלקה לאומית מאוד וחלקה אישית ובה נע המשורר לכל אורך חייו.
עיניים הוא מופע תיאטרלי משובח באמת. כזה המציב בפנינו מראה בוהקת על חייו ויצירתו של אמן דגול באמת
הן השחקנים והן הבמאי עשו כאן את מלאכתם היטב.
הרבה משם צריך להיזכר ולהיות חקוק בליבנו. שכלנו וזכרוננו
להוקיר את מחמוד דרוויש ושירתו. אבל גם לדעת להוקיר את הקרבה הגדולה שלו אלינו.