תערוכת השייחים האחרונים של הנגב בבית האמנים/ ראובן שבת
הצלם הוותיק אריאל ואן סטרטן הוא צלם אופנה ופרסום. כאשר היה ילד קטן הוא גדל בשכונה בבאר שבע שהשקיפה על מאהלי שבט בדואי שהיה בסמוך.
כילד, התפעם אריאל ממראה הבדואים וחייהם.
שנים רבות חלפו. התמונות של הבדואים נשזרו ונצרבו בזכרונו הטוב של ואן סטרטן.
התוצאה: תערוכת צילום אומנתי של 30 שייחים בדואים מרחבי הנגב. בפרופילים אישיים ששמרו על החזות האותנטית שלהם היטב.
עשרות רבות של אורחים הגיעו ביום חמישי ה25.8.21 לבית האמנים בתל אביב לתערוכת "השייחים האחרונים של הנגב," שהתקיימה בחסות אפסון ישראל לצפות בתמונות המיוחדות.
חלק מהשייחים המצולמים הגיעו אף הם לתערוכה בלוויית בני משפחתם וחבריהם וכך אפשר היה לראות חיבור הדדי ומעניין בין קהל תל אביבי, ברובו, של חובבי אמנות ואנשי אמנות, לבין ישראלים בדואים, השומרים עדיין את מורשת ומנהגי אבותיהם והדבר ניכר היטב בתמונות
"כשהתחלתי את הפרויקט לא היה ברור לי מה תהיה השפה הצילומית," מספר אריאל.
בדמיוני ראיתי את עצמי מצלם שייחים בתוך אוהלי החורף העשויים מצמר עיזים.
אבל מאחר ורוב הבדואים חיים כיום ביישובי קבע, החלטתי להתרכז באדם, בהבעה שתיצור עניין וריכוז אצל המתבונן לזמן רב מהרגיל.
מכיוון שעלויות הדפוס היו מאוד גבוהות החלטתי לבקש סיוע הן מאנשי עסקים בחברה הבדואית והן מאנשים נוספים.
כך גם הגעתי לדניאל בן מויאל, נציג חברת אפסון בישראל והם נענה וקיבל תשובה חיובית ואוהדת לפרויקט מחברת אפסון העולמית.
התמונות מצלמות מצב היסטורי ואנתרופולגי בעל חשיבות גדולה. אבל הן משקפות מתוכן גם מהויות של תודעה אישית. יופי של חיבור לשורשים. תקיפות וחן. קסם אישי וטבעיות שרק צלם ברמה כה גבוהה יכול להפיק ממצלמתו ותודעתו הרגישה
תערוכה מצוינת מהטובות ביותר שהיו השנה.