אירוע השקה לספר "דוהר מעל לשברים" בבית הסופר/ דין לביא
מנחה מגי בר.
נשאו דברים:
דבי סער, משוררת, נציגת אגודת הסופרים העבריים, דיברה על הנושאים המופיעים בכול השערים. וציינה את התמזגות העבר והעתיד, מבחינה בין דורית ומבחינה חברתית פוליטית.
עליזה רישביץ, עורכת הספר, הציגה בדבריה סגנונות כתיבה המופיעים בשירה, כמו למשל, מטה לשון, כלומר השירה מדברת על הלשון. וכן ציינה את הסגנון הייצוגי לכאורה בכתיבה, לדוגמא בשיר, "שחיתות כמו מים"
גאולה אלימלך, מרצה בכירה במחלקה לערבית אוניברסיטת בר-אילן,
העלתה את הסכסוך הערבי-ישראלי, המופיע בשער השמיני. מראשית התהוותו ועד ימינו, והביאה ראיות לכך מן התנ"ך, מן הקוראן ועוד.
בגלל מגפת הקורונה חלק מהדוברים דיברו בזום.
רחלי איתן אברהם, משוררת, עורכת כתב העת שבילים מודיעין
ערכה השוואה בין שני שירים שהופיעו בשער האהבה, "מבט אחד חטוף" ו"כמו חייזר" התייחסה בדבריה לא רק אל התוכן, אלא גם אל סגנון הכתיבה המציין מטה לשון.
טובה זלוטוגורסקי, משוררת, דיברה על הסוס הדוהר של לאונרדו דה וינצ'י, המופיע על הכריכה על רקע שברים שציירו נכדיה של גאולה תום ולולה. היא סוקרת באופן בהיר ובליווי תמונות מדהימות את ההיסטוריה שעבר פסלו של דה וינצ'י.
ראובן שבת, סופר משורר, בעלים של הוצאה לאור
"ארגמן מיטב" ועורך אתר "בכיוון הרוח"
קרא את השיר "אל הגן" המופיע בשער "מאבק" ואכן דיבר על ירחי לידה ארוכים וקשים מעבר למצופה, אך למרות אותם ירחי לידה בו נאבק הספר עד לדתו, ראובן ציין את איכותו של הנולד.
לסיכום
גאולה נשאה דברי ברכה, הודתה למשפחה לחברים ולמכרים על אומץ לבם, כי למרות מגפת הקורונה, הם באו לכבד אותה ואת הספר.
לבסוף
חברתה של גאולה, ברכה עוזרי, קראה את השיר תפילה לזכרו של בנה עופר שנפטר לפני ארבע שנים.
בין לבין נשיאת הדברים הפסנתרן מיכאל ליבמן ניגן מוסיקה של דהירה ועוד.