אירוע בזום לזכרו של יהושע קנז/ משה גרנות
האירוע הנ"ל הופק ביוזמתו ובארגונו של ד"ר חיים נגיד.
בפתיח של הערב התייחסו פרופ' גד קינר וד"ר משה גרנות לסגולותיו של יהושע קנז כסופר, וכן לייחודו בכך שהצליח להגיע ל"ליגה הלאומית" של הספרות החדשה בלי כל יחסי ציבור. במשך כל הקריירה הספרותית שלו הוא התראיין אולי פעמיים. הוענק לו פרס ביאליק, אבל סירב לקבל את פרס ישראל משום שנמנע מלהיחשף לציבור. הוא היה עורך מוערך ("קשת", "מחברות לספרות", מוסף הספרות של "הארץ"), ומתרגם בחסד (בלזק, סימנון, ז'יד, מוריאק, סטנדאל, פלובר, סארטר). יצירותיו זכו לתהודה בציבור הקוראים: "אחרי החגים", "האישה הגדולה מן החלומות", "מומנט מוסיקלי", "התגנבות יחידים", "בדרך אל החתולים", "מחזיר אהבות קודמות", "גוף עם שלושה עצים", "דירה עם כניסה לחצר" "שיר המקהלה". מספריו הופקו 5 סרטים ו-2 מחזות.
ד"ר משה גרנות, המנחה, הזכיר פכים קטנים ממפעליהם של המשתתפים באירוע: ד"ר חיים נגיד, פרופ' גד קינר, פרופ' זיוה שמיר, פרופ' ניצה בן דב, חיים באר וא"ב יהושע.
פרופ' גד קינר קרא קטע מתוך "בדרך אל החתולים", עליו נשאה דברים פרופ' זיוה שמיר. גיבורי הספר הם קשישים מוגבלי גוף ונפש, שאנשים חסרי מצפון מחתימים אותם על צוואות.
פרופ' גד קינר קרא קטע מ"התגנבות יחידים", עליו נשאה דברים פרופ' ניצה בן דב, דברים שהתרכזו בעיקר על שתי דמויות בספר: "אלון הקיבוצניק, ומיקי הספורטאי.
חיים באר נשא דברים על "התרנגולת בעלת שלוש הרגליים" מתוך הספר "מומנט מוסיקלי". מלבד הניתוח של הסיפור, הזכיר חיים באר את הפגישה בינו ובין יהושע קנז בערב שהוקדש לכבודו באוניברסיטת בן גוריון, שם כיהן חיים באר בדרגת פרופסור.
א"ב יהושע (שכידוע, היה פרופסור באוניברסיטת חיפה) נשא דברים על "מומנט מוסיקלי", סיפור מתוך הספר באותו השם, וגם הוא חלק עם המאזינים את חוויותיו במחיצתו של יהושע קנז שהיה ידידו. מסתבר שהוא היה הרבה יותר חברותי מהתדמית שנלוותה לאישיותו בציבור.
ארבעת הדוברים הדגישו את הדיוק בניסוח של יהושע קנז, ואת יכולתו לצלול אל