התערוכה אומנות בצל הקורונה נקודה בזמן איציק סוג'ז / מארי רוזנבלום


זוהי תערוכת יחיד לאמן וליוצר איציק סוג'ז.

 

 

אוצר: משה סעידי

 

 

בגלריה "מגדל" רח' דניאל פריש 3 תל אביב

 

נעילת התערוכה :סוף אוגוסט

 

 

שעות ביקור בתערוכה:

 

 ימים א-ה 09:00-20:00

יום שישי : 09:00-14:00

 

 

 

 

 

 

 

שנינו נפגשים ב"מגדל" , עטויים מסכות, רק עיניים מדברות. והעיניים שלו שוחקות ומדברות........יש בו משהו מן הפשטות והישירות והרוגע. זה עובר אלי ונוגע. המתח הראשוני בפגישה בין שני אנשים איננו.

 

 

תערוכת היחיד של האמן איציק סוג'ז נוצרה בהשפעת הקורונה, בזמן הקורונה והיא מוצגת עכשיו בתקופת הקורונה.

 

 

 

"אני בדרכי מנסה לפסל (לתעד) נקודת זמן".

 

 

"בימים אלו בעקבות התפרצות מחלת הקורונה אנו חווים את אחת מהתקופות המאתגרות ביותר של האנושות. וירוס קטן הצליח להתפשט בכל העולם בזמן קצר כל כך ונראה שהוא מצליח לשנות את ההתנהלות של התרבות האנושית בצורה כזאת שתלמד עוד שנים רבות. אני בדרכי מנסה לפסל (לתעד) נקודה בזמן.

 

איציק מטפל במשמעותה של החרדה בעידן הקורונה, חרדת ההחמצה ואיך היא באה לידי ביטוי בתקופה שנכפתה על בן האנוש והתמודדותו בה. הוא אינו נוקט עמדה אלא מסתפק בהעלאת הנושאים על סדר היום בחומרים שונים כמו בטון, רשת, חימר ועוד.

 

הוא מעלה בעיות חברתיות מלבד הקורונה, השיעבוד למכשירים הניידים,   .FOMO

 

 

 

FOMO

פומו  היא חרדה חברתית שבה מישהו חושש להחמיץ חוויות מהנות שאחרים חווים.

 

התבליטים שלו מדברים, עכשיו ובזמן. תעודות אומנותיות בחרס, רשת ובטון""

 

.

 

מדברי אוצר התערוכה משה סעידי:

ידידי היוצר איציק סוג'ז אינו ממהר לנקוט עמדה בתערוכה ראשונה שלו אלא מסתפק בהעלאת הנושאים על סדר היום. שפה ובחומר המוכרים לו והוא מפליא להתבטא, להזהיר ולעורר, כמו קריאת השכמה לפני שיהיה מאוחר. דבריו המפוסלים נוגעים לנו בכל הרמות – הגילים והממדים.

תערוכה זו הינה סימן לבאות, כי הרי בעיותינו לא תמו ונתנחם בשיחה, בכתיבה ובעשיה בחומר. ואם מסרים אלו נקלטו דיינו."

 

 

 

ביצירותיי אני מנסה להעביר את תפישתי לגבי היחס שבין האדם לסביבה"

העבודות משקפות את התפישה שלי של המציאות בה אנו חיים, לעיתים בצורה סוריאליסטית ביקורתית ולעיתים על ידי שיקוף של המציאות כפי שאני תופס אותה.

נושא נוסף בו מטפל סוג'ז הם ניצול משאבי הטבע בצורה מכוערת בזבזנית ונצלנית הגורמת להרס הכדור.

 

 

 

"בדרך בא אנו מנצלים את משאבי הטבע הורסים ומזהמים את העולם בו אנו

 

חיים על ידי שימוש מוגזם במוצרי פלסטיק שונים.

הנושא השני שאני נותן לו ביטוי הוא השפעת ההתפתחות הטכנולוגית על האדם. השימוש שהולך וגובר באמצעים טכנולוגיים כחלופה לתקשורת אישית פנים אל פנים. אין פה ניסיון לבקר את השימוש הנרחב בטלפונים סלולריים, ברשתות החברתיות, בתוכנות כמו זום או בכל טכנולוגיה אחרת, אלא לתעד את התקופה בה אנו חיים.

לתפישתי תפקידו של האומן הינו לתעד את התקופה בה הוא חיי על מנת לשמר את התחושה הרגש והשינוי לדורות הבאים.

אנו חיים בתקופה מאוד דינאמית שבה קצב גידול האוכלוסייה, ההתפתחות הטכנולוגית המואצת והגלובליזציה הופכת את העולם לקטן ונגיש וכאן היצירות שמכוונות לנושאים גלובליים."

 

 

 

סוג'ז מפסל בסדנא של האומן משה סעידי  בקיבוץ כפר מנחם. ביצירותיו הוא מבליט את היחס שבין האדם לסביבה. לעיתים העבודות שלו הן סוריאליסטיות ולעיתים הן משקפות את המציאות.

 

 

 

"לתפישתי תפקידו של האומן הינו לתעד את התקופה בה הוא חי על מנת לשמר את התחושה, הרגש והשינוי לדורות הבאים."

חפש באתר

טואול - בניית אתרים