צילום: אלדד בובורביץ'

עיצוב למוזיקאים עם אלדד בוברוביץ'/ נטע זינגר

לרגל חגיגות 30 שנה לנקמת הטרקטור, ערכתי ראיון  עם אלדד בוברוביץ, מעצב גרפי במקצועו, בעל ניסיון של שני עשורים בתחום העיצוב, התדמית

ובניית אתרים שעיצב את הלוגו של 30 שנה לנקמת הטרקטור ובנה בין היתר אתרים ל: אבי בללי ,גידי גוב, יוני רכטר, יהודה פוליקר, פיטר רוט ועוד..

 

מה היה האתר הראשון שבנית?

אני ואשתי היינו בצימר בכליל, התחברנו לבעלת הצימר, הצעתי לה לבנות לה אתר. נדמה לי שזה היה הראשון . או שבעצם זה היה לאיזה מוכר באוזן השלישית שעסק באומנות ודיברנו, בכל פעם שהייתי מגיע לחנות והוא ביקש שאבנה לו אתר...

 

ספר לי על התהליך שאתה עובר כשאתה ניגש לבנות אתר לאומנים. מה מייחד את העבודה איתם על פני העבודה על אתרים מתחומים אחרים

במפגש שלנו קורה משהו, כי אני מגדיר את עצמי אומן. ואז זה אומן פוגש אומן. אני מגיע מהעיצוב והאומנות. בשילוב עם פרקטיות. וזה היתרון שלי : תפיסה אומנותית. מצד אחד זה צריך להיות פרקטי ומצד שני אומנותי.

אני מגיע ממקום אוהב של מוסיקה, יש לי חולשה למוסיקאים. מוסיקה ממש הצילה אותי נפשית. אני כל הזמן שומע מוסיקה.

רובם  - אני מכיר טוב את העשיה שלהם. אם מדובר באומן שאני לא מכיר אני אעשה עבודת מחקר רצינית לגביו. אני חייב להכיר את הרקע, שיתופי פעולה, חומרים, למי הוא פונה , מי קהל יעד שלו. אני מגיע עם רעיונות אבל משתף פעולה חשיבתית עם האומן.

למשל גידי גוב. שאלתי אותו למה בעצם אתה צריך אתר. גידי גוב ענה לי היום כשאתה כותב גידי גוב בגוגל עולים קישורים מהטלויזיה החינוכית , כתבות, ראיונות וכו, אני רוצה שיעלה מקום שהוא הבית שלי ומאגד את כל הדברים שעשיתי בצורה טובה, את לוח ההופעות את האפשרות ליצירת קשר. וכמו שזה נכון לגידי זה נכון לכולם.

 

יש לך לא מעט אומנים שבנית להם אתרים .מהיכן נוצר החיבור לעולם המוסיקה?

זה מדהים זה כאילו החיים חיברו. אני שומע מוסיקה בטירוף מאז שאני זוכר את עצמי. תמיד אמרתי לאבא שלי״שים לי תקליט״ ואני הייתי יושב ומצייר שעות. ואז התחיל החיבור בין הציור למוסיקה. אני עובד עם אומנים שגדלתי עליהם גידי גוב, יוני רכטר, יהודה פוליקר. ויותר מאוחר אבי בללי, פיטר רוט ועוד..

 

 

ספר משהו מעניין על החיבור עם נקמת הטרקטור

אחרי הצבא הייתי בנחל ואז טסתי לארה"ב לאחי והיה לי מאד קשה. התגעגעתי לארץ, לחיים, לשפה. חזרתי לארץ והדבר הראשון שעשיתי היה לקנות דיסק בעברית (1991)

אני מגיע לאוזן (האוזן השלישית נ.ז) שואל על משהו מגניב, הוא אומר לי "יצאה להקה מדהימה" והוא משמיע לי את נקמת הטרקטור. זה היה מטורף , זה לא נשמע כמו שום דבר אחר. קניתי את זה ואתthe good son  (של ניק קייב-נ.ז) ומאז התחלתי לעקוב אחריהם. ואז צחוק הגורל. אחי פתח הבר "פרוזק" בפלורנטין וחיפש שותף. ישב איתו בעלה של יסמין לוי , ישי אמיר שהביא את אבי בללי כשותף נוסף. אני הייתי ברמן שם בבר ודיברתי עם בללי מדי פעם על מוסיקה. הבר נסגר ונפרדו דרכינו. אחרי 10 שנים פתאום קיבלתי מייל מקולגה ששואל אם מעניין אותי לעשות אתר לאבי בללי? ברור שרציתי.

הרמתי טלפון לאבי .נפגשנו, והוא אמר לי: אבל אין פה אתרים של מוסיקאים... אז אמרתי לו: עכשיו יהיה. אני אכין . אם לא תאהב -  תגיד. ישבתי בהתלהבות ולמחרת כבר שלחתי לו. שמעתי אותו בטלפון אומר : וואלה, טוב אתה.(צוחק)

וכך עשיתי שני אתרים לאבי, אתר לנקמת הטרקטור, עטיפה לסינגל "תיבת נוח" ואת הלוגו לחגיגות 30 שנה לנקמת הטרקטור.

הסיפור של עיצוב עטיפת הסינגל היה באותה הרוח של עיצוב האתר.

קיבלתי טלפון בשבת מבללי: "בוברו אתה ער? רוצה לעצב סינגל?אני שולח לך שיר באיטלקית עם מילים בעברית זה שיר שאנחנו מוציאים עם ברי סחרופ"

שלחתי לו כמה אופציות לתמונות וזו התמונה שנבחרה.

שנינו ישר אמרנו: זו התמונה! זה מטורף!  ואז עבדנו על הכיתוב על התמונה . זה עבד מהר מאד.

 

אם לא היית גרפיקאי מה היית

מוסיקאי(צוחק)

או סופר. אני כותב עכשיו ספר בשלב העריכה.

אבל אני שמח שזה ככה אני אוהב באותה רמה את העיצוב ויותר קל להתפרנס מזה . יותר קל מכתיבה.

יכולתי להיות גם עורך מוסיקלי. אולי די ג׳יי . כל השאיפות הן בתחומים כתיבה- עיצוב- מוסיקה.

 

עורך מדור מוזיקה בכיוון הרוח -  שחר כהן


ליצירת קשר: www.scmusic.co.il
פייסבוק: www.facebook.com/shahar.music


logo בניית אתרים