סקירת הסרט הנוקמים סוף המשחק/ ראובן שבת
הנוקמים סוף המשחק בימוי: אנתוני רוסו ג'ו רוסו 180 דקות.
שורת המחץ של הנוקמים סוף המשחק, היא 20 דקות מתחילתו.
חלק מהקבוצה נקבצת לחשבון נפש ואז צצה ועולה השאלה:" מדוע אנחנו הנוקמים, מדוע אנחנו לא המונעים..."
זו השאלה בה' הידיעה הצצה ועולה בסרט מבחינה משמעותית מאוד.
הסרט השלישי בסאגה הנפלאה הזאת של הנוקמים, הוא סרט רוחני מעיקרו. אכן, מוזר לכאורה לדבר על סרט שרובו פעלולים ואפקטים חדשנים ומיוחדים של טכנולוגיות מתקדמות בעולם הקולנוע.
מה שמסביר בהחלט את תקציב הענק שלו 350 מליון דולר, לצד שחקנים ראשיים ושחקני משנה שלקחו את תפקידם בסרט הזה, ברצינות ראויה ועד הסוף כמו שאומרים.
בחזרה לרוחניות. האחים רוסו, הבמאים של הסרט המופלא הזה הצליחו להעביר מסרים משמעותיים בדיאלוגים שבין הדמויות וההעמדה שלהם באותם שעות מבחן מורטות עצבים.
מעבר להרפתקנות. לפנטסיות . לאומץ הלב העצום של הדמויות. ליכולת לפתור בעיות במהירות מפתיעה הנעה בין תושיה גאונית לכוח פיזי אדיר. הסרט מעביר את מסריו הרוחניים הבאים:
א. ההיבריס, קרי הגאווה, הוא חטא. לא בהכרח חטא במשמעות הדתית או הפגאנית שלו אלא במשמעות של התוצאות שעלולות להיווצר , גם אצל אנשים טובים, אם הם לוקים בו. מרבית גיבורי הנוקמים סוף המשחק, לוקים באופן כזה או אחר בחטא הזה. בדרך החתחתים שהם עוברים או עוברות הן/ם לומדים/ות על בשרם/ן מדוע יש להשתדל ולהימנע ממנו ככל שניתן.
ב. שקיפות בחשיבה וברגש אם מבקשים להגיע לתוצאות רצויות. כלפי עצמנו וכלפי חברנו.
ג. השלמה- גיבורי הסרט לומדים בדרכים שונות כיצד ליצור שיתופי פעולה, גם במצבים מורכבים של שיתוף. השוני ביניהם יוצר בקרבם השלמה חשובה והכרחית.
ד. כוח בלתי מנוצח לכאורה, אינו בלתי מנוצח באמת. ההיפך, מצבו הוא עגום מכל כוח אחר, מכיוון שסופו הבלתי נמנע מעצם ההגדרה שלו "בלתי מנוצח", יוצר את האתגרנ שבנצחון עליו, בפרט אם הוא מושחת. ולכן הוא קורס.
בחלק גדול ממנו הזכיר הנוקמים את מיטב הסרטים והבמאים של אמריקה, מפרנק קאפרה
ועד ספייק לי. כמובן עם השפעה גדולה ממסרים אתיים, חברתיים, אירוניים, צורניים ועוד מכל הז'אנרים שבקולונוע האמריקאי, שהוכיח גם בסרט הזה, שהוא בכל זאת קולנוע גדול , עצום ורב חשיבות ביותר.
בסיכומו של דבר, קפטן אמריקה, האלמנה השחורה, ספיידרמן, אנטמן, הפנתר השחור, איירוןמן, וכמובן תאנוס, הם אכן מיתולוגיים ועוזרים יפה לשמר מיתולוגיה מעולה המשלבת יצירתיות, מאבק, צורניות טכנית, ערכים, ועניין גדול. מאוד גדול בסרט שהוא אחד מהסרטים הגדולים מכל הזמנים עד כה.