צילום: דן פורגרס
אנסמבל הפסנתר מולטיפיאנו במוזיאון תל אביב/ ליזה זברסקי
ב11-12 בינואר, התקיים במוזיאון תל אביב דיאלוג מוזיקאלי מרתק בין י.ס. באך לפרנק מרטן בהשתתפות אנסמבל הפסנתרנים "מולטיפיאנו", ומוזיקאים נפלאים נוספים, בניצוחו של אריאל צוקרמן.
הקונצרט התחיל בקנטטה של באך, וזמרת הסופרן ענת אורנשטיין בלטה בווירטואוזיות הווקאלית שלה ובמבעה המוזיקאלי הייחודי. במעבר ליצירתו של פרנק מרטן ניתן היה לעקוב אחר הקשר המעניין לזו של באך, בו הטימפני קיבל את תפקיד הסולו, והרצ'יטטיב הקולי הוחלף במקצב.
הדיאלוג המורכב והמעניין בין שני המלחינים מתקופות שונות הוביל את הקהל אל נבחי הקומפוזיציה המוזיקאלית וגילה עדות מרשימה לשימוש זהיר ואנין טעם במרכיבים, תבניות ומבנה, וכן לדבקות של במודלים הסטוריים, ובייחוד לאלה המאפיינים את באך.
הקונצרט היווה שילוב יוצא דופן בין תוכן לצורה.
בקונצרט:
י. ס. באך: קנטטה רי"ב 51 "הריעו לאלוהים בכל הארצות"
פרנק מרטן : קונצ'רטו ל־ 7 כלי נשיפה, תזמורת מיתרים וטימפני
י. ס. באך : קונצ'רטו לארבעה פסנתרים בלה מינור, רי"ב 1965
פרנק מרטן : סימפוניה קונצרטית ל־ 3 פסנתרים ולתזמורת מיתרים כפולה